جراحی پروتز سینه

امروزه از جراحی پروتز سینه به عنوان یکی از رایج ترین عمل های زیبایی یاد می شود. در ادامه شما را با این جراحی به طور کامل آشنا می کنیم.
درخواست مشاوره

درباره جراحی پروتز سینه چه میدانید؟ در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با هر آنچه نیاز است درباره این عمل بدانید، آشنا کنیم. زیبایی اندام یکی از دغدغه های بسیار مهم بانوان است. این موضوع می تواند بر جنبه های مختلفی از جمله اعتماد به نفس آن ها اثر گذار باشد. خوشبختانه امروزه جراحی های زیبایی متفاوتی انجام می شوند که می توانند بانوان را به اندام دلخواه نزدیک کنند. یکی از این عمل های زیبایی، جراحی پروتز پستان است که در میان خانم ها دارای محبوبیت بسیار بالایی است.

جراحی پروتز سینه چیست؟

جراحی پروتز سینه نوعی درمان زیبایی است که به منظور رفع ایراداتی که در سینه خانم ها وجود دارد انجام می شود. دفرمه شدن بافت سینه بر اثر عواملی همچون تغییرات ناگهانی وزن، بارداری، زایمان، شیردهی، ابتلا به سرطان سینه و … از نظر روانی برای بانوان بسیار آزاردهنده است. انجام این عمل جراحی می تواند با رفع عیوب سینه، اعتماد به نفس از دست رفته را به آن ها بازگرداند.

کاربردهای پروتز سینه

جراحی پروتز سینه می تواند به منظورهای زیر انجام شود:

  • فرم دهی به سینه ها: افرادی که از فرم افتاده سینه خود ناراضی هستند، می توانند با پروتز سینه این اشکال را رفع نمایند.
  • بزرگ کردن سینه ها: سایز سینه یک عامل ژنتیکی است. در این میان برخی بانوان به دلیل ناراضی بودن از سایز سینه های خود، نسبت به انجام جراحی پروتز سینه اقدام می کنند.
  • ایجاد تقارن: عدم تقارن سینه راست و چپ یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از خانم ها از آن رنج می برند. خوشبختانه عمل پروتز سینه امکان رفع مشکل عدم تقارن سینه ها در سریع ترین زمان ممکن را فراهم کرده است.
  • جایگزینی سینه: یکی از روش هایی که برای درمان سرطان سینه و جلوگیری از عود مجدد آن انجام می شود، برداشتن سینه است. این موضوع می تواند اثر نامطلوبی بر ظاهر خانم ها بگذارد. چنین افرادی با قرارگیری تحت عمل جراحی پروتز پستان می توانند ایراد به وجود آمده در اندام خود را برطرف نمایند.

تفاوت پروتز سینه با لیفت سینه

لیفت سینه عملی است که طی آن پوست سینه به بالا کشیده می شود تا مشکل افتادگی آن رفع شود. این در حالی است که در عمل پروتز سینه پس از ایجاد یک برش، پروتز در داخل آن قرار می گیرد و سایز سینه بزرگ می شود.

تفاوت پروتز سینه با تزریق چربی

تزریق چربی به سینه عملی است که برای افزایش سایز آن انجام می شود. این دو عمل تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند که از جمله مهمترین آن ها می توان از موارد زیر نام برد:

  • پروتز می تواند فرم سینه را اصلاح کند. این در حالی است که چربی باعث فرم گیری سینه نمی شود و تنها سایز آن را بزرگ می کند.
  • چربی تزریق شده به سینه می تواند در اثر کاهش وزن از بین برود اما پروتز در صورت کاهش وزن نیز به حالت قبلی باقی می ماند.
  • عمل پروتز سینه نسبت به تزریق چربی دارای دوران نقاهت طولانی تری است.

انواع پروتز سینه

انواع پروتزهای سینه را می توان بر اساس ویژگی های مختلف طبقه بندی کرد. در یکی از این تقسیم بندی ها، پروتز سینه به دو دسته دائمی و موقت دسته بندی می شود. منظور از پروتزهای موقت یا متحرک همان ابرهای اسفنجی است که در سوتین ها مورد استفاده قرار می گیرند و ظاهر سینه را از روی لباس اصلاح می کنند. پروتزهای سینه دائمی نیز همان پروتزهایی هستند که با عمل جراحی در سینه قرار می گیرند. نوع دائمی آن عمدتا به دو شکل پروتز سینه سیلیکونی و آب نمکی یافت می شوند:

  • پروتزهای سالین: این دسته از پروتزها کیسه هایی مملو از سرم نمکی یا سالین هستند که با پوسته ای از جنس سیلیکون پوشیده شده اند.
  • پروتزهای ژل سیلیکون: این پروتزهای به طور کامل از جنس سیلیکون ساخته شده اند و توسط شرکت های سازنده محصولات پزشکی، در سایزهای مختلف تولید می شوند. این پروتزها معمولا انتخاب بهتری هستند زیرا دارای بافتی نرم و مشابه سینه هستند.

آیا انجام جراحی پروتز سینه برای من مناسب است؟

انجام عمل جراحی پروتز پستان می تواند برای شما مفید باشد اگر جزو یکی از دسته های زیر هستید:

  • افرادی که از فرم سینه خود رضایت ندارند و یا بافت سینه آن ها بر اثر عوامل گوناگون دچار بدشکلی شده است.
  • بانوانی که سایز سینه کوچکی دارند و می خواهند با انجام عمل پروتز سینه، این سایز را افزایش دهند.
  • خانم هایی که قبلا به دلیل سرطان سینه یا سایر بیماری های مرتبط، تحت عمل جراحی برداشت سینه قرار گرفته اند.

لازم میدانیم به این نکته اشاره کنیم که حداقل سن  برای انجام عمل پروتز سالین 18 سال و برای پروتز سیلیکونی 20 سال است.

آیا پروتز سینه باعث سرطان می شود ؟

درپاسخ به این پرسش که آیا پروتز سینه باعث ایجاد سرطان می شود و یا درصد احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟ با قاطعیت جواب منفی است.

برندهای پروتز سینه

در جدول زیر به مقایسه برندهای پروتز سینه موجود در بازار پرداخته ایم .

نام برندکشور سازنده مدت ماندگاریوب سایت رسمی
منتور یا Mentorآمریکا10 سالپروتز سینه منتور
ناگور یا Nagorبریتانیاگارانتی مادام العمرپروتز سینه ناگور
پلی تک یا Polytechآلمان10 سالپروتز سینه پلی تک
آریون یا Arionفرانسه20 سالپروتز سینه آریون
موتیوا MOTIVAآمریکا10 سال گارانتیپروتز سینه موتیوا
سبین یا sebbinفرانسه10 سالپروتز سینه سبین

آشنایی با روال کار

اگر شما نیز تصمیم خود را مبنی بر انجام جراحی زیبایی پستان گرفته اید، حتما سوالات متعددی در رابطه با مراحل انجام جراحی و روال کار برایتان پیش آمده است. شما در ادامه می توانید پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

اقدامات و مراقبت های دارویی قبل از جراحی

برخی مراقبت ها و اقدامات قبل از جراحی، عمومی هستند و برخی دیگر در دسته مراقبت های اختصاصی قرار می گیرند.

  • مراقبت های عمومی پیش از جراحی: این مراقبت ها به طور کلی باید توسط تمامی کسانی که متقاضی انجام جراحی پروتز پستان هستند، انجام شوند. از جمله مراقبت های عمومی پیش از جراحی پروتز سینه می توان به خودداری از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون آسپرین، عدم استعمال دخانیات، خودداری از خوردن و آشامیدن برای 6 الی 8 ساعت پیش از شروع عمل جراحی و … اشاره کرد.
  • مراقبت های اختصاصی پیش از جراحی: این مراقبت ها با توجه به سابقه پزشکی هر فرد، به صورت اختصاصی برای او در نظر گرفته می شوند.

پیش از جراحی در طی یک جلسه مشاوره، مواردی همچون بافت سینه فرد و نتایج آزمایشات او به طور کامل و از جنبه های گوناگون توسط پزشک جراحی عمومی بررسی می شوند. تعیین اندازه و نوع پروتز نیز در این جلسه تعیین خواهد شد.

آشنایی با نحوه جراحی پروتز سینه

عمل پروتز سینه در حالت عادی بین 1 الی 2 ساعت به طول می انجامد. بیهوشی این عمل از نوع عمومی است و در هنگام جراحی، فرد چیزی را احساس نمی کند. در حین عمل با توجه به تکنیک های جراحی که با صلاحدید پزشک انتخاب شده اند، برش پوست از ناحیه خاصی انجام می شود. سپس پروتز در بافت سینه قرار گرفته و محل بریدگی بخیه زده می شود. توجه داشته باشید که تعیین موضع دقیق برش پوست و محل قرارگیری پروتز توسط متخصص و پس از معاینه تعیین می شود و می تواند از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد.

دوران نقاهت

پس از جراحی پروتز سینه نیاز است که فرد برای یک شب در بیمارستان بماند تا نقاهت جراحی پروتز سینه را طی کند و از عدم وجود مشکل و انجام صحیح تمامی پروتکل ها اطمینان حاصل شود. وجود التهاب، تورم و کبودی تا چند هفته پس از انجام عمل طبیعی است. یک هفته بعد از جراحی بخیه ها کشیده می شوند. افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند، باید برای مدت 6 الی 12 ماه از سوتین مخصوصی استفاده کنند که به کاهش التهاب و تورم سینه ها کمک می کند. همچنین این افراد باید داروها، مسکن ها و آنتی بیوتیک های تجویز شده را به طور منظم مورد استفاده قرار دهند.

مراقبت های پس از جراحی پروتز سینه

  • توصیه می شود که تا یکسال پس از انجام جراحی پروتز سینه از رفتن به سولاریوم و گرفتن حمام آفتاب خودداری نمایید. زیرا این موضوع باعث می شود مدت التیام یافتن زخم ایجاد شده بر اثر جراحی طولانی تر شود.
  • یکی از شایعاتی که در رابطه با پروتز سینه وجود دارد و افراد را نگران می کند، این است که “قرارگیری در ارتفاعات و هواپیما سبب پاره شدن پروتز سینه می شود!” باید بگوییم که این ادعا به هیچ عنوان حقیقت ندارد و نگرانی ای از این بابت متوجه شما نیست. فردی که تحت جراحی قرار گرفته است می تواند 48 ساعت پس از عمل پروتز بدون هیچ مشکلی سوار هواپیما شود.
  • سینه ها پس از انجام پروتز نیاز به زمانی برای نقاهت و التیام پیدا کردن زخم دارند. از این رو پیشنهاد می شود تا حدود 4 هفته بعد از انجام عمل از رابطه جنسی خودداری شود.
  • پروتز سینه در بارداری اختلالی ایجاد نمیکند. با این حال اگر پیش از انجام این عمل قصد باردار شدن دارید، پیشنهاد می شود عمل را بعد از دوران بارداری انجام دهید.
  • انجام جراحی پروتز سینه هیچگونه تداخلی با شیردهی ندارد و افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند، همچنان توانایی شیردهی پس از پروتز سینه خواهند داشت.
  • انجام ورزش پس از پروتز سینه سئوالی است که ذهن خیلی از افراد را به خود درگیر کرده است. توصیه ها بر این است که از بعد هفته چهارم پیاده روی سبک را آغاز نمایید . رفتن به استخر هم برای 2 الی 3 ماه باید به تعویق انداخته شود . هر چند بهتر هست همه این موارد را با پزشک متخصص خود مشورت نمایید .
  • یکی دیگر از دغدغه های مهم ، بعد از جراحی پروتز سینه اقداماتی برای جلوگیری از عفونت بعد از عمل پروتز میباشد . در صورت عدم توجه به برخی نکات احتمال ابتلا به عفونت پس از این نوع جراحی وجود دارد . شما به مشورت با پزشک و رعایت دستورالعمل های لازم میتوانید این ریسک را به شدت کاهش دهید و از عواقب آن در امان باشید .

ماندگاری

ماندگاری پروتز سینه بین 10 الی 15 سال متغیر است. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که در یکسری از موارد نادر ممکن است بر اثر بروز برخی مشکلات، ماندگاری به 1 الی 2 سال کاهش پیدا کند.

در چه صورت باید به پزشک مراجعه کنیم؟

دوران نقاهت پس از جراحی پروتز سینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو در این دوران حتما باید تحت نظر پزشک خود باشید. همچنین در صورتی که احساس کردید علائم غیر عادی وجود دارد، در سریع ترین زمان ممکن به پزشکتان مراجعه نمایید.

سوالاتمتداول


پروتزهای سینه در اندازه، شکل و جنس مختلفی در دسترس هستند. پروتزهای سیلیکونی، پروتزهای نمدی و پروتزهای نمدی با ژل سیلیکونی از جمله گزینه‌های معمولی هستند. هر یک از این پروتزها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند.


بسته به نوع و مدل جراحی، پروتز سینه می تواند عملیاتی پیچیده باشد. در برخی موارد، جراحی پروتز سینه ممکن است نیاز به بیهوشی کلی و بستری شدن در بیمارستان داشته باشد. اما در موارد دیگر، این عملیات به صورت خارج از بیمارستان و با استفاده از بیهوشی موضعی نیز انجام می شود.


بله، پس از جراحی پروتز سینه، نیاز به دوره‌ای از استراحت و بازیابی وجود دارد. پزشک شما به شما راهنمایی خواهد کرد که چقدر استراحت و محدودیت فعالیت باید داشته باشید. علاوه بر این، باید مراقبت‌های لازم را در خصوص تغذیه، تمیزی و مراقبت از جراحی صورت بگیرد.


پروتزهای سینه در اندازه، شکل و جنس مختلفی در دسترس هستند. پروتزهای سیلیکونی، پروتزهای نمدی و پروتزهای نمدی با ژل سیلیکونی از جمله گزینه‌های معمولی هستند. هر یک از این پروتزها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند.


بله، پروتز سینه معمولاً به عنوان یک راه حل دائمی برای افزایش اندازه و شکل سینه استفاده می شود. با این حال، پروتزهای سینه ممکن است در طول زمان نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشند، به خصوص در صورتی که به علت عوامل مثل ترک خوردن پروتز، تغییر شکل آن یا عوارض دیگر نیاز به تعویض داشته باشند.
نمونهکارها
درخواست مشاوره
اطلاعات خود را ارسال نمایید تا مشاوران ما در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند ...




    راه های ارتباط با مطب

    برای ارتباط با مجموعه میتوانید از اطلاعات زیر استفاده کنید
    آدرس:
    تهران - خیابان سرو غربی - خیابان بخشایش ساختمان پزشکان افتخار - طبقه چهارم -واحد404
    تلفن تماس:
    021 22 38 13 28
    موبایل:
    0910 517 97 61 -0910 503 25 59