جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

این نوشته در مورد نوعی از عمل جراحی پلک به نام بلفاروپلاستی صحبت می کند که اغلب، عملی آسان و کم هزینه است.
درخواست مشاوره

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)، یک عمل جراحی پلاستیک است که پوست و چربی‌های اضافی را از روی پلک‌ها پاک می‌کند. این جراحی را می‌توان برای پلک بالا، پایین و یا هر دو پلک به کار برد. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا کسی ممکن است به انجام عمل بلفاروپلاستی فکر کند. اکثر بیماران، این جراحی را برای رفع علائم پیری در اطراف چشمان خود انجام می‌دهند. جراحی پلک به رفع افتادگی پلک، پف زیر چشم و چین و چروک اطراف ناحیه پلک کمک می‌کند. البته شایان ذکر است که بلفاروپلاستی یک عمل جراحی چشم محسوب نمی‌شود، بلکه یک عمل زیبایی است که به شما کمک می کند که به ظاهر دلخواه خود برسید. در برخی از موارد نیز از این نوع از جراحی برای اصلاح مشکلات عملکردی یا ساختاری پلک استفاده می‌شود. در ادامه، هر آنچه را که لازم است در مورد این نوع از جراحی بدانید به شما خواهیم گفت.

مزایای جراحی زیبایی پلک

اگر از ظاهر یا ساختار پلک خود ناراضی هستید، بلفاروپلاستی ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. در ادامه به برخی از مزایای این عمل جراحی پلک اشاره شده است.

با بلفاروپلاستی بهظاهری زیباتر از قبل دست خواهید یافت

بسیاری از متقاضیان جراحی زیبایی پلک، این نوع از جراحی را برای بهبود ظاهر چشم و پلک خود انتخاب می کنند. زیرا که این نوع از جراحی، بسیاری از علائم رایج پیری در اطراف چشم ها را اصلاح می‌کند و ظاهری زیباتر و جوان‌تر به افراد خواهد بخشید. اگر از ظاهر و احساس چشمان خود ناراضی هستید، ممکن است این موضوع بر اعتماد به نفس شما تاثیر منفی بگذارد. منتها خوشبختانه به یاری جراحی زیبایی پلک می توانید اعتماد به نفس و احساس رضایت از ظاهر خود را دوباره بازگردانید.

با بلفاروپلاستی می‌توانیدبینایی خود را بهبود بخشید

برای برخی از بیماران، پوست و چربی اضافی در پلک های بالایی باعث افتادگی آنها می شود و این مشکل، میدان بینایی را در اینگونه افراد کاهش می دهد. جراحی زیبایی پلک، این چربی های اضافی را از بین می‌برد و باعث می‌شود حرکت پلک ‌ها اصلاح شود و بیماران بتوانند بهتر ببینند.

داشتن نتایج طولانی مدت، کمترین جای زخم و دوره نقاهت کوتاه

بلفاروپلاستی یک عمل دائمی است و پوست و چربیِ برداشته شده بعدها دوباره رشد نمی‌کند. بنابراین اگر به دنبال راه حلی طولانی مدت برای مشکلات مربوط به پلک های خود هستید، بلفاروپلاستی را انتخاب کنید. به علاوه این عمل، مانند بسیاری دیگر از عمل های جراحی پلاستیک، به گونه ای انجام می شوند که کمترین جای زخم را باقی بگذارد. برش ها بسیار کوچک هستند و به صورت استراتژیک در چین های پلک قرار می‌گیرند تا پنهان بمانند. البته بعد از مدتی کوتاه، حتی این آثار محدودِ جراحی نیز بر روی پلک ها باقی نمی‌مانند و محو خواهند شد. در کل دوره نقاهت این نوع از جراحی بسیار کوتاه است و اکثر بیماران می توانند در عرض چند روز به روال عادی روزانه خود باز گردند.

بهبود تقارن صورت و کاهش فشار چشم

برخی از افراد دارای پلک هایی هستند که شکل یا اندازه های متفاوتی دارند یا در زوایای مختلف روی صورت قرار گرفته اند. عمل جراحی پلک به تعادل ساختار صورتِ اینگونه افراد کمک می کند و چشمان آنها را متقارن تر نشان می دهد. به علاوه برخی از متقاضیان عمل جراحی پلک به دلیل وجود پوست و چربی اضافی در پلک فوقانی خود دچار خستگی چشم می شوند. بلفاروپلاستی با کاهش وزن اضافی روی پلک ها به کاهش فشار، روی چشم و رفع سردردهای ناشی از این موضوع کمک می کند.

انواع روش های بلفاروپلاستی

انواع مختلفی از عمل های بلفاروپلاستی وجود دارند که هر کدام برای رفع مشکلات مختلف پلک طراحی شده اند. برخی از بیماران ترجیح می دهند هر دو پلک فوقانی و تحتانی خود را همزمان جراحی کنند. در اینجا، سه نوعِ متداول عمل بلفاروپلاستی آورده شده است.

بلفاروپلاستی پلک فوقانی

همانطور که از نام آن پیداست، بلفاروپلاستی فوقانی بر روی پلک فوقانی تمرکز می کند. این نوع جراحی برای بیمارانی که مبتلا به افتادگی پلک های بالایی هستند، بهترین تصمیم است. زیرا که افتادگی پلک های بالا می تواند بینایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و ظاهری خسته به آنها بدهد. در حین جراحی، با دقت، یک برش در چین پلک ایجاد می شود که به جراح اجازه می دهد تا با کمترین جای زخم، پوست پلک را تغییر دهد.

بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی تحتانی، مشکلات مربوط به پلک تحتانی مانند حلقه های تیره و پف زیر چشم را برطرف می‌کند. در کل این نوع از جراحی می تواند به شما کمک کند ظاهری زیباتر و جوانتر داشته باشید. این جراحی معمولا با یک برش، درست در زیر مژه ها انجام می شود. با این حال، در برخی موارد، جراح ممکن است از طریق برش ملتحمه (غشای مخاطی داخل پلک) کار خود را انجام دهد. این کار اغلب برای جلوگیری از ایجاد اسکار در داخل پلک انجام می شود.

بلفاروپلاستی دوبل

این نوعِ بلفاروپلاستی برای بیمارانی انجام می شود که چینِ پلک بالایی را ندارند. جراح، برشی روی پلک بالایی ایجاد می کند تا بتواند چینی طبیعی در آن به وجود بیاورد و آن را تغییر شکل دهد. این روش جراحی، بیشتر در بین بیمارانِ آسیای شرقی رایج است و اغلب به عنوان بلفاروپلاستی آسیایی شناخته می شود. با این حال، این عمل جراحی را می توان برای همه بیمارانی که فاقد چین طبیعی پلک هستند، انجام داد.

تفاوت بین ترمیم پتوز (افتادگی پلک) و بلفاروپلاستی

بسیاری از افراد بلفاروپلاستی و ترمیم پتوز را با هم اشتباه می گیرند، زیرا این دو در نگاه اول بسیار شبیه به هم به نظر می رسند. با این حال، برخی از تفاوت های کلیدی بین این دو نوع از جراحی وجود دارد. ترمیم پتوز صرفاً برای اصلاح یک وضعیت پزشکی به نام پتوز پلک انجام می شود که در آن پلک به دلیل ضعف عضلات، روی چشم می افتد. این وضعیت می تواند بینایی را مختل کند و حتی باعث درد شود. جراحی ترمیم پتوز این عضلات را سفت می کند و به پلک اجازه می دهد تا در وضعیت طبیعی خود بنشیند. منتها بلفاروپلاستی، اغلب به دلایل زیبایی انجام می شود. این روش به جای سفت کردن ماهیچه های پلک، پوست و چربی را از پلک برداشته تا ظاهر آن را تغییر دهد.

هزینه جراحی بلفاروپلاستی

هزینه جراحی بلفاروپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مکان جراحی، سطح تجربه و شهرت جراح و نوع خاصی از بلفاروپلاستی که انجام خواهید داد. جراحی هایی که پیچیده‌تر هستند یا تکمیل آن‌ها بیشتر طول می‌کشد، قیمت بالاتری دارند. به طور کلی در خارج از ایران و مثلا در ایالات متحده، هزینه بلفاروپلاستی از 2000 تا 7000 دلار متغیر است اما در ایران هزینه این عمل، بسیار پایین تر است. برای مشخص شدن دقیقِ هزینه عمل جراحی پلک، از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت، مشاوره بگیرید.

جراحی پلک با شرایط چه کسانی سازگار تر است؟

برخی از بیماران نسبت به سایرین کاندیداهای بهتری برای جراحی زیبایی پلک خواهند بود. بنابراین قبل از اینکه تصمیم به جراحی بگیرید باید با یک جراح، مشورت کنید تا مطمئن شوید که کاندیدای خوبی برای این عمل هستید یا خیر. بهترین کاندیداها برای بلفاروپلاستی، از سلامت کلیِ خوبی برخوردارند و هیچ بیماری زمینه ای که بتواند این عمل را پیچیده تر کند، ندارند. اگر در حال حاضر سیگاری هستید، معمولاً باید قبل از جراحی، سیگار را ترک کنید. سلامت روان نیز یکی دیگر از ملاحظات مهم است و باید انتظارات معقولی از این روش داشته باشید. نکته دیگر اینکه اکثر کاندیداهای عمل جراحی پلک، با حلقه های تیره، افتادگی پلک و پوست اضافی در اطراف چشم ها دست و پنجه نرم می کنند. پس برای موفقیت آمیز بودن این جراحی، باید پلک های شما مقدار خاصی کشسانی داشته باشند.

آیا سن مناسبی برای جراحی پلک وجود دارد؟

سن خاصی که برای بلفاروپلاستی، بهترین باشد وجود ندارد. منتها اکثر جراحان، این نوع از عمل جراحی پلک را صرفا در بیمارانی با سن بالاتر از 18 سال انجام می دهند. بسیاری از بیمارانی که خواهان عمل جراحی پلک هستند در دهه 30 و 40 سالگی عمر خود قرار دارند. افراد، اغلب در این دوره متوجه علائم پیری در اطراف چشمان خود می‌شوند.

آنچه در جریان عمل بلفاروپلاستی اتفاق می افتد

جراحی بلفاروپلاستی یک عمل ساده است که معمولاً 1 تا 3 ساعت طول می کشد. این کار معمولاً با بی حسی موضعی، همراه با آرامبخش انجام می شود. این بدان معناست که پلک‌ها و ناحیه اطراف آن بی‌حس می‌شوند و آرامبخش به شما کمک می‌کند تا در حین عمل، آرام شوید یا حتی بخوابید. برخی از جراحی‌های زیبایی پلک، بسته به نیاز بیمار با بیهوشی عمومی انجام می شوند. در طول جراحی نیز جراح، با احتیاط برش‌هایی را در چین های پلک شما ایجاد می کند تا از ایجاد جای زخم جلوگیری شود. در صورت نیاز، پوست و چربی های اضافی اطراف چشم از بین برده می‌شوند. جراح همچنین ممکن است برای تغییر ساختار پلک شما محل قرارگیری پوست و ماهیچه های اطراف آن را تنظیم کند.

آمادگی برای جراحی بلفاروپلاستی

قبل از جراحی زیبایی پلک، باید با جراح خود مشورت کنید. در طول مشاوره، وی به شما خواهد گفت که از این روش چه انتظاری باید داشته باشید و به تمام سوالات شما پاسخ خواهد داد. همچنین یک تاریخچه بهداشتی اولیه را از شما می‌گیرد تا مطمئن شود که شما کاندیدای خوبی برای این نوع از جراحی هستید. به علاوه، جراح شما در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید، رژیم غذایی و سبک زندگیتان با شما صحبت خواهد کرد. ممکن است لازم باشد مصرف برخی داروها را متوقف کرده یا دوز آنها را تغییر دهید.

سوالاتمتداول


بلفاروپلاستی معمولاً برای اصلاح ظاهر پلک‌های سفید و افتاده، چشمان بزرگ و ظاهر خسته‌ای که به علت عوامل مختلف مانند پیری، ژنتیک، آسیب، عوارض بعد از عمل جراحی یا بیماری‌های مربوط به پلک‌ها رخ می‌دهند، استفاده می‌شود.


در بلفاروپلاستی، جراح پلک‌ها را تنظیم و اصلاح می‌کند. این عمل ممکن است شامل برداشتن بخشی از پوست و بافت ماهیچه‌ای بیش از حد، جمع آوری پوست اضافی، تقویت ماهیچه‌ها و در صورت لزوم تزریق چربی به پلک‌ها باشد.


بعد از بلفاروپلاستی، برخی درد و تورم در ناحیه چشم ممکن است رخ دهد. اما این علائم عموماً در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابند و با مصرف داروهای تسکین دهنده قابل کنترل هستند.


بلفاروپلاستی معمولاً برای اصلاح ظاهر پلک‌های سفید و افتاده، چشمان بزرگ و ظاهر خسته‌ای که به علت عوامل مختلف مانند پیری، ژنتیک، آسیب، عوارض بعد از عمل جراحی یا بیماری‌های مربوط به پلک‌ها رخ می‌دهند، استفاده می‌شود.


همانند هر عمل جراحی دیگر، بلفاروپلاستی نیز ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. برخی از عوارض شایع شامل خونریزی، عفونت، عوارض تجمع خون زیر پوستی و تغییرات در حس چشمان هستند. در صورتی که هرگونه علامت نامطلوب یا عارضه ناخواسته پس از عمل مشاهده کنید، باید به جراح خود اطلاع دهید.
نمونهکارها
درخواست مشاوره
اطلاعات خود را ارسال نمایید تا مشاوران ما در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند ...




    راه های ارتباط با مطب

    برای ارتباط با مجموعه میتوانید از اطلاعات زیر استفاده کنید
    آدرس:
    تهران - خیابان سرو غربی - خیابان بخشایش ساختمان پزشکان افتخار - طبقه چهارم -واحد404
    تلفن تماس:
    021 22 38 13 28
    موبایل:
    0910 517 97 61 -0910 503 25 59